Serto - Serton historia

Serton historia

“Sertoa sen olla pitää!”Juhla Serto

Serto on vanhin Suomessa edelleen markkinoitava pesuainemerkki. Sen tarina alkaa 60–luvun alkupuolella, jolloin lanseerattiin vaativaan ammattikäyttöön suunnitellut Serto-pyykinpesuaineet. Uutta tuotesarjaa valmistettiin juuri avatussa pesujauhetehtaassa Turun Räntämäessä. Vuonna 1970 Serto lanseerattiin myös kuluttajille ja se ilmestyi päivittäistavarakauppojen hyllyille. Lanseerausta juhlistavassa tiedotteessa kerrottiin: “Serto on täysin suomalaiseen omistukseen ja suomalaiseen työhön perustuva pesujauhe. Asiakkaat ovat jo oppineet suosimaan suomalaista. He tietävät, että se on kotiin päin kaikki. Lippunsakin he tahtovat pestävän suomalaisella pesujauheella”. Täysin totta – vielä tänäkin päivänä! Serto-tuotteet valmistetaan ja kehitetään edelleen Turun Räntämäessä, KiiltoCleanin tehtaalla. Serto onkin KiiltoCleanin Erisan brändin lisäksi ainoa täysin kotimainen pyykinpesuainesarja.

Jo viiden vuosikymmenen ajan Serto on pessyt suomalaisten pyykkiä. Sen valtteja ovat aina olleet kotimaisuus ja tuulen raikas puhtaan pyykin tuoksu. Serto muistetaan jo ensimmäisen TV-mainoksen sinitaivaan poutapilvistä, naruilla liehuvasta puhtaasta pyykistä sekä sloganista: Sertoa sen olla pitää!

 

Suomalaisille suunniteltua raikkautta

Serto-pyykinpesuaineet on suunniteltu suomalaisten olosuhteiden ehdoilla: suomalaisiin tarpeisiin ja tottumuksiin sopivaksi, sekä mahdollisimman lempeäksi suomalaiselle vedelle. Serto -tuotteita kehitettäessä otamme aina ympäristön ja tuotteen toimivuuden huomioon. Niissä on käytetty juuri oikea määrä vedenpehmentimiä sopimaan Suomen erityisen pehmeään veteen, ja vähintään 98% Serto-tuotteiden aktiiviaineista on helposti biologisesti hajoavia.

Lisäksi pyykinpesuaineiden tiivis koostumus ja pieni annostus vähentävät pakkausmateriaalin tarvetta ja kuljetusten aiheuttamaa ympäristökuormitusta.