Serto - Kotimaisuus

Kotimaisuus

Serto-pyykinpesuaineet kehitetään ja valmistetaan KiiltoCleanin Turun tehtaassa, Vähäjoen kupeessa. Ne on suunniteltu suomalaisten olosuhteiden ehdoilla, suomalaisiin tarpeisiin ja tottumuksiin sopivaksi.

 

Vain suomalainen tuntee suomalaisetavainlippu

Suomalainen pyykinpesu eroaa monessa suhteessa esimerkiksi keskieurooppalaisista tavoista. Suomen neljä vuoden aikaa tuovat vaatteille omat vaatimuksensa. Erilaiset materiaalit sekä likatyypit tuovat pyykinpesuaineille omat haasteensa. Serto tuntee suomalaisen pyykin ja tuotesarjassa on huomioitu kaikki materiaalit ulkoilutekstiileistä hienopesua vaativiin tekstiileihin. Sertolla on viiden vuosikymmenen kokemus suomalaisen pyykin puhtaudesta, eri likatyypeistä ja olosuhteista.

Serto-tuotteet on kehitetty mahdollisimman lempeäksi suomalaiselle vedelle. Suomessa vesi on keskimäärin huomattavasti pehmeämpää kuin Keski-Euroopassa. Suomen kallioperä on yleensä hapanta ja maasto karua ja soista, siksi vedessämme on vähemmän kalsium- ja magnesiumsuoloja, jotka tekevät vedestä kovaa. Pakkausten annosteluohjeissa on huomioitu erilaiset vesityypit: pehmeä, keskikova ja kova. Tietoa oman alueesi veden kovuudesta löydät kotikaupunkisi tai vesilaitoksesi verkkosivuilta.

Niin kuin suomalainen vesi, myös suomalaiset nenät eroavat muista. Suomalaisiin vetoaa parhaiten kevyet ja raikkaat tuoksut. Niinpä Serto-tuotesarjan tuoksut ovatkin lempeitä, mietoja ja raikkaita. Ne jättävät pyykkiin kesätuulen raikkaan puhtaan tuoksun.

Kun tuotteet valmistetaan lähellä, kuljetusmatkat ja siten myös niiden aiheuttamat ympäristövaikutukset jäävät pienemmiksi. Myös pyykinpesuaineiden tiivis koostumus ja pieni annostus vähentävät pakkausmateriaalin tarvetta ja kuljetusten aiheuttamaa ympäristökuormitusta.

 

Avainlippu-tunnus kertoo tuotteen kotimaisuudesta

Serto-pyykinpesuaineille on myönnetty Avainlippu-merkki, joka kertoo että tuote on valmistettu Suomessa. Avainlipun käyttöä valvoo Suomalaisen Työn Liitto.jalanjalki_logo

 

Serto on mukana Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjassa

Serto on mukana kaupan ja teollisuuden yhteisessä Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjassa. Yhdessä K-kauppojen ja Suomalaisen Työn Liiton kanssa haluamme muistuttaa kotimaisen työn merkityksestä ja tehdä suomalaisen tuotteen valitsemisesta entistä helpompaa. Suomalaisen työn puolesta lanseerattu Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja muistuttaa vuoden 2015 aikana arkipäiväisten kulutusvalintojen vaikutuksesta Suomen työllisyyteen. K-kauppojen ja Anttiloiden hyllyistä ja tuotevalikoimasta keväästä 2014 lähtien löytynyt Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus auttaa valitsemaan tuotteita, jotka edistävät suomalaista työtä.

 

10 eurolla 10 000 vuosityöpaikkaa

Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala toivottaa Serton tervetulleeksi mukaan kampanjaan. Lausalan mukaan Suomessa tarvitaan tällä hetkellä ratkaisukeskeisyyttä ja optimismia. ”Kotimaisilla tuotteilla ja designilla on valtava merkitys kotimaiselle työlle. Haluamme herätellä kuluttajia laajalla rintamalla kaikkialla Suomessa pohtimaan heidän omia vaikutusmahdollisuuksiaan Suomen työllisyyteen”, Lausala sanoo. Lausala haluaa myös muistuttaa, että jos jokainen suomalainen ostaisi kuukaudessa 10 eurolla lisää suomalaisia tuotteita ja palveluita, syntyisi 10 000 vuosityöpaikkaa. ”Jokainen kuluttaja voi omalla kauppareissullaan jo nyt tukea suomalaista työtä. Tutut merkit kertovat kaupoissa kotimaisuudesta, suomalaisesta suunnittelusta ja työstä tuotteiden taustalla. K-kauppiaamme pitävät valikoimissaan myös laajalti paikallisia tuotteita”, kertoo myös Ruokakesko Oy:n tavarakaupan johtaja Ari Akseli.